كميسيون معاملات

جناب آقای دكتر محمدرضا هنرور

شرح وظایف:

۱- تعيين نحوه انجام معامله از قبيل مناقصه عمومی، مناقصه محدود، مزايده و شرايط اجرای آنها در مواردی كه آئين نامه مقررات خاصی را معين نكرده است.

۲- تصويب شرايط عمومی قراردادها و مشخصات كه از طرف واحدهای مربوطه تهيه ميشود كه و پس از تائيد واحد حقوقی به كميسيون پيشنهاد می شود.

۳- تعيين برنده مناقصه يا مزايده و تعيين شخص يا اشخاصی كه معامله با آنها بايد انجام گيرد.

(بديهی است در انتخاب برنده مناقصه نوع جنس، خدمت، مرغوبيت، دوام، مدت و چگونگی تحويل، تخصص و توانايی انجام كار و بهاء و شرايط پرداخت آن و به طور كلی صرفه و صلاح شركت از هر لحاظ رعايت خواهد شد. تشخيص موارد مذكور در اختيار كميسيون معاملات خواهد بود. همچنين در مناقصه هايی كه جنبه های فنی آن واجد اهميت است، مانند قراردادهای خدمات مهندسی ، خريد و ساخت (EPC) ، خريدهای با دوره ساخت طولانی، و در ساير موارد به تشخيص كميسيون معاملات، واحدهای مربوطه بايد عواملی را كه لازم است در ارزيابی پيشنهادهای فنی در نظر گرفته شود در اسناد مناقصه به اطلاع شركت كنندگان برسانند. در اينگونه موارد كميسيون معاملات اختيار دارد كه علاوه بر قيمتهای پيشنهادی ، مسائل فنی (نظير روش طراحی، مطابقت مشخصات فنی پيشنهادی با نيازمندی ها، مسائل بهره برداری، نگهداری، دوره ساخت و اجرا و ساير عوامل) حائز اهميت را طی پاكت های جداگانه ای از شركت كنندگان در مناقصه، درخواست نمايند. نحوه تعيين برنده مناقصه در اينگونه معاملات در آيين نامه مندرج است. همچنين كميسيون پاكتهای مالی پيشنهاد دهندگانی كه پيشنهادات فنی آنها مردود است را قبل از بازگشايی پاكتهای مالی به صاحبان آنها مسترد خواهد نمود.)

۴-توليدكنندگان و پيمانكاران ايرانی در شرايط مساوی نسبت به محصولات و پيمانكاران خارجی حق تقدم دارند.

۵- نگاهداری فهرست كامل اشخاص و موسسات طرف معامله و پيشنهاد خارج كردن برخی اسامی از فهرست ودرج در ليست سياه و منع معامله برای مدت معین

۶- اتخاذ تصميم خريد كالای ساخت مخصوص در موارد انتخاب از ميان چند جنس مشابه

۷- رسيدگی به تخلفات و شكايات عدم اجرای مقررات آيين نامه و گزارش آن به مديرعامل

۸- پيشنهاد اصلاح آيين نامه به مدير عامل.

keyboard_arrow_up